New in! – Mainline Pop-Ups

Lite inspirerat av alla modebloggar som min kära sambo läser så startar jag en ny kategori i bloggen med namnet ”New in!” och precis som det låter så är det mina senaste inköp det handlar om. Kommer skriva lite om produkten och dela med mig om jag har några tidigare åsikter och erfarenheter om den. I dag kommer vi att börja med Pop-Ups från Mainline.

Mainline Hi-Visual Clockwork Orange Pop-Ups har en mycket söt och tilltalande doft där apelsin är hela grejen och de påminner mycket om det bete som fanns under 90 talet som Mistral producerade med namnet Sweet Orange. Rent spontat kan jag inte säga mer än att jag tror på dem och då speciellt då jag vill ha ett lite annorlunda bete för att kunna sticka ut lite, kanske över en bädd med fiskiga/ stinkiga beten eller som singel hook bait på en chod eller varför inte på en zig rig. Doften är som sagt frisk och söt med apelsin som styr upp hela betet, färgen är knallrosa och i mitt tycke är det ett bra val på en fruktig pop-up som man vill ska märkas. Denna kommer jag att testa så fort isen försvinner. Hurvida just denna doften kommer bli en killer eller inte vet jag självklart inte men jag tror på den. Vad jag vet är att Mainline har gjort riktigt fina pop-ups och jag rankar dem högst av alla när det kommer till detta. Ska bli spännande att prova!

20130331_1

Mainline Hi-Visual Plum Pop-Ups är i mina ögon en odödlig klassiker och den har funnits på marknaden under många år. Inte bara karp utan också sutare och braxen älskar detta bete och jag kan med lätthet påstå att jag tycker att detta är en av de bästa pop-ups som gjorts. Det är min åsikt och alla kan tycka olika. En klar och fräsch doft av plommon som verkligen är naturlig och rund kombinerat med den härligt röda färgen har fått otaliga karpar på min matta och jag använder detta bete i alla situationer i mitt fiske från fiske under isläggningen till varma sommardagar och det levererar. Vad mer kan man kräva av ett krokbete? Har du inte testat Plum så är det nog dags!

20130331_2

Samtliga av Mainlines Hi-Visual Pop-Ups finns i 16 mm, 10 mm och som dumbells och du hittar dem på www.sportfiskecenter.nu. Då dessa pop-ups är lufttorkade så innehåller de inga konserveringsmedel och är av högsta klass och de finns i smakerna Pineaple Juice, Fruit Tella, Tutti Frutti, Plum, Milky Tofee, Indian Spice, Banofee, och Clockwork Orange. Priset fören burk 16 mm är 99 kronor och det är ca 60 beten i en burk. För 10 mm och dumbells får du betala 109 kronor.