Bildkavalkad från helgen!

PUH! Efter att ha ställt upp hela utrustningen på tork i garaget så gick måndagen åt till att rengöra och packa ner allt igen. Men nu har jag haft tid att tömma kameran från helgens bravader under Nybro FK´s Fish In tillsammans med Grötjocke och ett gäng andra karfiskare var också med för den delen. Som vanligt när jag och Jocke ska fiska så ska det vara lite komplicerat och även denna gången. Jocke har ju varit med i Team Popup Tackle så länge jag har känt honom och när han tog steget att arbeta i butiken så frågade jag om han inte ville sponsra vår klubbtävling och vara med och fiska under en helg. Som den mycket goda vän han är så tackade han ja och planerna smiddes.

I fredags åkte Jocke i god tid från Örebro med ett gäng goodie bags till alla deltagarna, dessa skulle delas ut på lottningen av fiskepartner och fiskeplats vid kl 17. Vanan trogen eller förbannelsen trogen så får min vän punktering strax utanför Vetlanda. Reservhjulet åker på efter en jakt på fälgkors längs riksvägen och han är snart på väg. reservhjulet var halvtomt och från året 1998, trots krypkörning så kommer inte Jocke långt och blir ståendes utanför Lenhovda. BAra för mig att åka och hämta honom, hans prylar, det trasiga däcket och varor som ska levereras till en kund. Jippie!

I bilen på väg till Nybro igen kommer ett sms från Jösse där han meddelar att vi kan välja mellan Stenviken och Vindskyddet. Då vindskyddsudden är min absoluta favoritplats så blir inte valet svårt. Nöjda åker vi till däckverkstaden och ordnar däcket, handlar lite förnödenheter och anländer till sjön två timmar för sent. Snabbt är vi på plats, eller ja, efter en långpromenad med alla prylar kan vi med nöd och näppe tränga in två bivvies på sjöns mest avlägsna plats.

Nu ska jag inte gå in på helgen i detalj så här nedan kommer 15 bilder och de är på fisk bara med undantag från en bild, Vi hade helt enkelt fullt upp med att drilla fisk, mäska, knyta tafsar, blanda mäsk, dra fisk, mäska och försöka få lite vila så vi missade helt att ta kort på andra saker. Hoppas ni förstår att vi hade det ganska häktiskt. Vi landade 14 fiskar, brände 4 och han med en rundtur med glassköp mm också. Inte illa va?

20130521_1

Första fisken kommer sent under första kvällen på mitt snikspö vid ett natebälte strax utanför land, en Mainline Clockwork Orange Popup did it…

20130521_2

Under natten kommer första fisken på min lite mer uppmäskade plats, en mager fjällis. Samtliga fiskar från och med denna kom på snowmans med en The Source boilie eller Peach Mango With Maple Cream från Dynamite underst och en High Visual Pineapple eller Plum popup från Mainline över. Bra kombination, helt fantastiska beten som gett grymma resultat den tiden jag använt dem…

20130521_3

Efter denna fisken började Jocke fatta att det är fullt krig när man drillar fisk i Rismåla! Fiskarna vet verkligen hur man ställer till med en show…

20130521_4

I gryningen var det äntligen Jockes tur att få känna på sjöns karpar. Denna fjällkarpen som ser ut att gilla boilies kunde inte motstå hans Magic Fruit snowman. Denna fiske borde kunna växa till sig bra under åren hoppas jag…

20130521_5

När morgonen kom så var jag glödhet efter några timmars sömn och vi började inse att vi satt bra i sjön denna helgen och då vi redan gjort av med flera kilo boilies så kändes det riktigt lovande, Vi fortsatte att vräka ut beten…

20130521_6

Denna fisken hade verkligen fattat vad den skulle göra med våra beten, väl uppe på land gapade den efter en boiliesäck men Jocke sa ifrån på skarpen att den skulle vänta tills den kom i vattnet igen…

20130521_7

Halvtid! Jag toppar upp min plats med ett par kilo Krillmäsk från Sonubaits, The source och Peach Mango boilies från Dynamite. Vi beger oss på gemensam pizzamiddag och hoppas att vår utfodring ska ge resultat i form av fler fiskar det kommande dygnet…

20130521_8

Väl tillbaks så hinner spöna inte ligga i sjön länge innan Jocke drar en gädda på Popup. Jippi! Mitt i grillningen river det iväg på hans snikspö utan dess like och Jocke kan bända upp ytterligare en karp…

20130521_9

Även jag tar en kvöllsfisk, denna kom precis innan det blev mörkt och vilken vacker fisk det är. Jocke var nog aldrig medveten om vilket trevligt foto han tog då men väl hemma såg jag något jag verkligen gillade på datorskärmen…

20130521_10

Denna natten fick vi äntligen sova gott! Det behövdes verkligen för när denna karpen klev på så var det två trötta killar som klev upp och landade, fotade fisk och kastade ut igen. Jo… Vi mäskade en hel del med, det har vi talang för…

20130521_11

Jocke var lite seg i starten denna söndagsmorgon så jag passade på att dryga ut vår ledning i tävlingen lite till innan det var dags att börja småpacka…

20130521_12

När jag väl fick sova så väckte Jocke mig när han drog denna fisken som jag tyckte var grymt snygg…

20130521_13

Lagom tills jag somnat om var det dags igen. Fuck me! Ibland undrar man vad man sysslar med, trötta var vi men fiskarna verkade inte bry sig om det de minsta…

20130521_14

Med denna fisken på 7,120 kilo trodde vi att vi tog ledningen i klassen för största fisk men så var tyvärr inte fallet…

20130521_15

Tur för oss så klev denna vackra fisk på och räddade vår perfekta helg med sina 7,820 kilo. Vi tog mest/störst totalvikt och tävlingens största fisk. Perfekt!

Vi hade en riktigt trevlig helg där alla lag fick fisk och alla deltagare fisck drilla utom en tyvärr, men detta ska vara det bästa Fish In fångstmässigt som vi hållit. Prisbordet kunde verkligen varit bättre, tidigare år har det funnits presentkort och massor av varupriser men i år var det andra bullar med det. Jag vill tacka PopUp Tackle och Jocke som sponsrade med en goodiebag till alla deltagare och en säck boilies, dipp och popups till tävlingens största fisk. Ni är guld värda som ställer upp och jag tror att alla som deltog säger det samma. Jag och Jocke bestämde innan att vi avstår priset då det kändes lite dumt när han representerade Popup Tackle och jag är testfiskare hos Skandinaviens Sportfiskecenter. Wertweinbröderna var nog nöjda med att kamma hem tävlingens enda pris och vi var nöjda att ha hunnit ses och bända lite karp ihop.